Academy

Tips voor het maken van een goede zakelijke website

Terug
door Eva van Tooren

In deze les beantwoorden we

  • Waarom moet mijn bedrijf een zakelijke website hebben?
  • Hoe kan een bedrijfswebsite mij en mijn klanten helpen?
  • Hoe maak ik een goede website?

Laten we eens meekijken met Miranda van 'Happy Cakes'. Miranda maakt al een paar jaar bijzondere taarten op aanvraag. Ze vond haar onderneming altijd te klein om een website voor te maken en via mond-op-mond reclame heeft ze altijd een redelijk gevulde agenda gehad, maar de laatste tijd vraagt ze zich toch af of ze een website nodig heeft.  

Waarom moet ik een zakelijke website hebben?

Met name kleinere ondernemers of zelfstandigen zien soms het nut niet van een zakelijke website, maar je bent als onderneming nooit te klein of te specifiek om geen website nodig te hebben. Een goede website levert namelijk altijd een bijdrage aan het succes van je onderneming. 

Wist je dat meer dan 40% van de mensen die online informatie vindt over een lokaal bedrijf vervolgens de zakelijke website bezoekt? (bron: Google) Als je als bedrijf niet online te vinden bent, dan profiteer je niet van deze potentiële klanten niet van.  

Je website is het visitekaartje van je bedrijf. Het is een bron van informatie voor je bezoekers, maar vooral ook een afspiegeling van jou en je bedrijf. Je wil geloofwaardig overkomen, klanten binden en je doelen behalen (omzet genereren). 

Hoe kan een bedrijfswebsite mij en mijn klanten helpen?

Je website is een verlengstuk van je bedrijf. Net als de fysieke locatie van je bedrijf, wil je dat je website een uitstekende locatie heeft, je merk presenteert en bezoekers omzet in kopers. Op een goede website vinden bezoekers vinden snel de informatie die ze nodig hebben. 

Wat heeft een website nodig om dit voor elkaar te krijgen?

Als je begint met het bouwen van je website is het het beste om te beginnen met het bepalen van het doel of de functie die het moet vervullen. Met andere woorden, wat wil je ermee bereiken? 

Wil je producten of diensten verkopen? Wil je informatie verstrekken of een portfolio laten zien? Wil je dat potentiële klanten contact kunnen opnemen, of wil je dat klanten de weg naar je fysieke locatie kunnen vinden? 

In het geval van Jolanda van 'Unieke taarten' wil ze haar potentiële klanten laten zien wat er allemaal mogelijk is en dat ze gemakkelijk contact met haar kunnen opnemen via de website. Om dit te bereiken kan ze een portfolio toevoegen aan haar website met een aantal voorbeelden, mogelijkheden en prijsindicaties. Daarnaast kan ze een contactpagina toevoegen en een duidelijke call-to-action toevoegen op haar andere pagina's met de knop 'Contact', zodat klanten haar makkelijk via de website kunnen benaderen.

Klaar om een nieuwe
website te bouwen?

Binnen een paar minuten ben je al van start

Probeer 14 dagen gratis
Academy

© 2023 - Privacybeleid

Onderdeel van Pixo Creative